Elän hetkessä. Unelmoin. Se on enemmän kuin aavistin.

sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Keikkahuumaa

Mulla oli ihana viikonloppu!


Jaan sen kahteen eri postaukseen, ja tässä tulee ensimmäinen.

Poikaystäväni oli tuonut Jyväskylästä tullessaan laturin, jolla saimme perjantaina autoni akkuun virtaa. Lähdimme ajelulle ja kiikutin samalla postiin ison kuoren täynnä runoja. Lähetin ne runokilpailuun, jonka palkintona on oman runokirjan kustannus. Oi kun olis mahtavaa, katsotaan miten käy. :)

Olin hyvällä tuulella, koska olin jo fiiliksissä illan Tommi Kalenius -keikasta. Fiilis parani pienistä jutuista, kuten siitä että eräs mies näytti mulle peukkua kun päästin sen parkkipaikalla ajamaan ensin (tai kun myöhemmin ABC:llä oli niin ihanan asiakaspalveluhenkinen myyjä). Kun viimein olin selvinnyt meikkikriisistä (naama punoitti kuin paviaanin pylly enkä millään meinannut saada ihoa tasaisen väriseksi) ja sain päätettyä mitä puen päälleni, lähdimme pikku road tripille kohti Viitasaaren Hotelli Pihkuria, jossa Kalenius esiintyi.

Iloinen matkalainen. Matkan varrella oli paikka nimeltään
Horontaipale ja voitte arvata kuinka hauskaa mulla oli *khih hih*

Ainakin suunta oli oikea. Hui kun on pimeää!




Matkalla pysähdyimme syömään.
Kahvi virkisti mukavasti ja palvelu oli hyvää.


Lehtipihvi oli oikein maukasta, vaikkei kattaus kovin kummioselta näytäkään.

Voisin hieman kertoa Tommi Kaleniuksesta. Jos ette tiedä kuka on kyseessä, käykää vaikka kuuntelemassa muutama biisi:

Me ollaan
Gloria
Toisillemme kauniit
Hämähäkkimies (yksi mun suosikeista)
 
Lisää löytyy Youtubesta. :)
Mut ei kaikkia joten jos tykkäätte niin käykää ihmeessä ostamassa levy! ;)

Tommi on siis laulaja/lauluntekijä ja tehnyt oman tuotantonsa lisäksi biisejä myös isommille nimille kuten mm. Laura Voutilainen, Reckless Love, Janne Raappana, Katri Helena sekä Jari Sillanpää. Aika iskelmäpainotteista siis, mutta Tommin omat biisit on mun mielestä ehkä enemmän sellaista pop/rock-genreä pienellä iskelmävivahteella tosin, ainakin toisinaan... Kaleniuksen musiikki poikkeaa aika paljon siitä, millaista musiikkia yleensä kuuntelen. Tai no, nykyään kyllä on jotenkin "pehmentynyt" tuo linja ja oon kyllä aina ollut aika kaikkiruokainen musiikin suhteen, mutta nykyään siinä metallimusiikin rinnalla tulee kuunneltua paljon myös esimerkiksi vaikka Chisua (ostin juuri tänään uusimman levyn, nyt mulla on jo kolme). Jossain vaiheessa muuten inhosin Chisun musiikkia, en tiedä mikä muhun on tullut. Ehkäpä sitä vanhemmiten alkaa nähdä asiat laajemmin Toisin sanoen, alan jo mummoutua. :D

Tommi Kaleniuksen musiikkiin olen tutustunut ekan kerran reilu pari vuotta sitten, ja jostakin syystä se kolahti lujaa. Erityisesti lyriikat puhutteli mua paljon ja parissa viikossa koko tuotanto oli kuunneltu moneen kertaan läpi. Ekan live-keikan jälkeen jäin ihan koukkuun, koska Tommi oli lahjakkuutensa lisäksi myös oikeasti ihan huipputyyppi! Ja jotenkin sen musiikki inspiroi mua... kuten olen jo aiemmin maininnut, kirjoitan myös itse runoja ja lyriikoita sekä säveltelen silloin tällöin. Rakastan myös laulamista, mutta olen usein aika epävarma oman lauluääneni suhteen. Tommin tarina ja musiikki jotenkin kummasti saa mut uskomaan itseeni. Suurin rohkaisija musiikin suhteen on kappale nimeltään Oma ääni. Sitä ei valitettavasti löydy Youtubesta, mutta kertosäe menee näin:

Mut älä anna periksi, älä luovuta vielä
Sul on oma ääni, ei kukaan saa sitä viedä
Ja vaikka potkittaisiin jalat sun alta
ja vaikka putoaisit pois jalustalta
etkä ketään kiinnostaisi
äänesi kuulua saisi
äänesi kuulua saisi
Tommi Kalenius - Oma ääni

Tuo biisi kertoo mulle, että voin olla oma itseni. Oma ääni merkitsee mulle lauluäänen lisäksi myös tätä pienen ihmisen ääntä, eli mun ajatuksia ja mielipiteitä. Voin tässä paljastaa salaisuuden: blogini nimeksi meinasi ensin tulla Ääneni kuulua saisi tai Mun oma ääni, tämän biisin innoittamana. Koska rohkaistuin siitä ajatuksesta, että vaikka olen vain tällainen pieni ihminen suuressa maailmassa, on mullakin oma ääni ja mulla on oikeus saada se myös kuuluviin. Aloin jopa uskoa siihen, että myös jotakuta kiinnostaa mitä se mun ääni sanoo, ja siksi tänne kirjoittelen. :)

No niin mentiinpä taas sivuraiteille! Niin, se keikka. Se oli M-A-H-T-A-V-A!

Tommin lauluääni vetää kyllä sanattomaksi. Uskomattoman lahjakas kaveri!
Olen käynyt jo sen verran usein Tommin keikoilla, että hän jo muistaa mut ja tervehtii iloisesti. Tällä kertaa hän oli silminnähden iloinen meidät nähdessään. Kyseessä oli trubakeikka ja saimme kuulla todella paljon myös covereita, joka oli hienoa koska vaihtelu virkistää. Biisien joukosta löytyivät mm. CMX:n Ruoste, Miljoonasateen Marraskuu, Apulannan Piiskaa sekä ehkäpä mun suosikki Tom Pettyn Free Falling
(oli mahtavaa kuulla Tommin laulavan englanniksi, lauluäänestä löytyi aivan uusia ulottuvuuksia ja se kuulosti upealta!)

Hotelli Pihkurin söpö lava. Mutta parempi niin, koska mitä pienempi lava, sitä lähempää näkee esiintyjän. :)

Kylmänväreitä vilisti pitkin poikin ja kyyneleet välillä valuivat silmistä kun korvista valui hunajaa. Eargasm. Tommilla oli ihan vekkuli päivä ja hän hullutteli ja heittäytyi uskomattoman rohkeasti esiintymiseen, arvostan todella! Ihanan keikan jälkeen juttelimme hieman kuten aina, ja annoin Tommille itse tekemäni leikekirjan (Minä ja Tommi Kalenius). Hän ihan selkeästi liikuttui ja oli todella mielissään. Tämän jälkeen sain kokea jotain NIIIIIN hienoa: Me laulettiin yhdessä karaokea! Siis oikeasti, WAU, minä ja esikuvani laulamassa, yhtä aikaa, samaa biisiä, yhdessä! Mikä kunnia.

Ihan omin pikku kätösin tehty kirja. Tommi näytti aika yllättyneeltä sen saadessaan.

Jotain niin mahtavaa. Upea kokemus! Biisinä oli Lapin kesä.

Perinteinen yhteiskuva.

Oltaisiin haluttu jäädä pidemmäksikin aikaa vielä iltaa jatkamaan, mutta seuraavana päivänä oli aikainen herätys joten oli pakko lähteä ajelemaan Jyväskylään (menimme poikaystäväni äidin luo yöksi). Olin koko ajomatkan ihan pähkinöinä enkä meinannut saada untakaan koska olin niin onnellinen. Pienet asiat voivat näköjään tehdä ihmisen yllättävän iloiseksi. <3

Tällainen keikka tällä kertaa. Näitä (muidenkin artistien, mutta erityisesti Kaleniuksen) keikkapostauksia on tulossa lisää, koska keikkailen paljon tai riippuu tietysti mihin vertaa, joten toivottavasti piditte tästä. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä tykkäsit postauksesta? Kysy tai kommentoi mitä vaan. :)